Heb je een website, waarmee je beter wilt scoren? Een webshop, die niet erg hoog scoort in de zoekresultaten in Google? Maar heb je geen groot budget, om hier in te investeren? Dan is het raadzaam om onderstaand blog te lezen! Hierin kun je namelijk lezen hoe je hoger in Google kunt scoren, zonder dat dit je geld kost. Lees je mee?
Waarom eigenlijk hoger scoren in Google?
Als je een zoekopdracht intypt in Google, verschijnen er websites waar je volgens Google het beste terecht kunt om informatie/producten te vinden die voldoen aan jouw zoekopdracht. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een sportschool in Alkmaar en je voert dit als zoekopdracht in, dan zul je sportscholen te zien krijgen in Alkmaar. Maar wie bepaalt nu wie bovenaan komt te staan? Dat bepaalt Google zelf, aan de hand van criteria/algoritmes die zij zelf loslaten op het complete aanbod van alles wat er online te vinden is aan sportscholen in Alkmaar. Door ervoor te zorgen dat je zo goed mogelijk scoort als het gaat om die criteria/algoritmes, kan jouw website hoger komen te staan in de zoekopdrachten en zul je merken dat je veel meer bezoekers trekt naar je website. Ook door het opvolgen van handige seo tips, zul je merken dat je hoger komt te staan in de ranking. En dus ook meer omzet gaat maken via je website. En dat is precies de bedoeling!
Links op andere websites
Google plaatst je website hoger in de zoekresultaten, als er links vanaf andere websites, naar jouw website gaan. Deze links geven namelijk aan dat jouw website blijkbaar interessant genoeg is, om naar doorverwezen te worden. Je kunt links verwerven door te vragen aan eigenaren van andere website, of je een (gast)blog mag schrijven voor hun website, met hierin links naar je website. Dit kost je niets, maar je kunt hiermee wel aan linkbuilding doen en dus hoger in Google scoren! Door links te ‘ruilen’ kun je de andere partij aanbieden om juist weer een (gast)blog op jouw website te laten plaatsen met zijn/haar link erin. Op deze manier kun je gratis, beter scoren in Google!
Verse, relevante content
Google houdt ervan als bezoekers actuele, relevante content kunnen vinden op websites. Heb jij een website waarop je bijvoorbeeld tuinproducten kunt kopen, dan moet je bezoekers wat bieden als het gaat om relevante informatie. Denk hierbij aan een wekelijks blog met tips over tuinieren. Of bijvoorbeeld regelmatig een post over de laatste internationale tuintrends. Dit maakt je website relevant en interessant voor bezoekers. Wat er weer voor zorgt dat Google je hoger rankt! Dit kun je zelf doen, zonder dat je hier mensen voor moet inhuren, ideaal toch?